snell-hest

Alla inlägg under oktober 2012

Av Tess Bjerstedt - 30 oktober 2012 18:55

Jaha, nu är man hemkommen från Sandbäck, har väl varit helt okej där. Har faktiskt ingen aning vad man ska göra nu mer än att chilla med killen framför TV:n

Ska försöka hinna med att rida imorgon med hade jag tänkt, Pomizh fick ju sina hovar verkade idag. 
Sen ska jag väl ta tåget till Ronneby tillsammans med Emma för att träffa Billy, Tompa, Stoffe och Micke. Det ska bli kul :-) 
Jaja, men vi höres bloggen, har inte så mycket mer att skriva om just nu men jag uppdaterar imorgon :-)
Ha det gott igelkott!! :-)

Av Tess Bjerstedt - 29 oktober 2012 19:26

Hej, hej alla där ute i höst mörkret!

Har inte ridit idag tack vare detta piss vädret... Har varit blåsigt och regnigt och kallt hela dagen... Skit tråkigt... Har gjort klart engelska arbetet om bil kyrkogården i Ryd. 

Nu sitter man hemma hos underbara Annelie med hennes undebara familj med en öl i näven och bara kopplar av inför en jobbe dag imorgon. Ska rensa upp lite i hagen och i boxarna sen blir det mopedn till stallet och kolla till hästarna för att eventuellt ta hem dom.

Nu blir det tv:n och koppla av!

Ha det gott igelkott!! :)

Av Tess Bjerstedt - 27 oktober 2012 22:46

Hej alla där ute bland höstlöven! 

Har varit extremt dålig på att uppdatera på den senaste tiden då jag haft så extremt mycket att göra tyvärr :/

Men jag tänkte att jag skulle berätta lite om hur dagen har varit.

Har varit hos min underbaraste Pomich idag, märks då inte att han är 27 kan jag säga. Visste inte hur han skulle reagera på ett reflex ländtäcke och ben reflexer så jag tänkte att jag skulle longera han med grejerna för att se hur han reagerar med grejerna på. Haha, kan säga att det är som att hantera en unghäst xD

Jag gick ut på stubbåkern med longerlinan och hästen i högsta hugg, jag satte upp ett litet hinder med hjälp av två stolpar, en vatten tunna och en korg, först la jag "bommarna" på marken och tänkte att han skulle gå över det, men icke sa nicke, han blåste upp sig och TOTALVÄGRADE gå över dessa "bommar". Jag gick över dom först och tänkte att jag skulle leda över honom men då var ju dom SKIT läskiga och han tog världens jätte hopp över dessa livs farliga saker som inte brukade ligga där xD 

Han hoppade nästan på mig :O 

Men för övrigt gick det helt okej med dom "nya" grejerna, FÖRUTOM att kardborrebanden var LIVSFARLIGA xD 

Sen när jag skulle sätta på honom täcket för jag skulle släppa ut han i hagen så blev han SKITRÄDD för banden som man ska korsa vid bakbenen, så jag fick sätta dom runt samma ben som remmen satt på, haha!!

Och sen när jag släppte jag ut han i hagen så fick han totalt FRISPEL och bockade och stegrade och gnäggade och dampade sig med hästen i hagen bredvid, haha, märks då INTE att han är 27 år gammal ;)
Blir att rida lilla hjärtat resten av veckan med :)

Hoppas bara att jag kan uppdatera dagligen om vad som händer och sker i stallet.
Imorgon blir det att testa mina nya stigbyglar som min älskade far köpte till mig på eko i går :)

Ha det gott igelkott!! :)

Presentation

Hej alla där ute! Hoppas du njuter av att läsa min blogg och jag hoppas att jag ska kunna vara duktig på att uppdatera denna som jag tyvärr inte varit på mina andra bloggar :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards